Newsletter od ekspertów
dla profesjonalistów

Więcej, bardziej, lepiej. Witajcie w nowym roku!

Wysłać maila to nie sztuka

Sztuką jest sprawić, by odbiorca go przeczytał. Przyznaj, ile wiadomości trafia każdego dnia do Twojej skrzynki, a ile z nich wyrzucasz od razu do kosza - i to bez otwierania?


Wraz z ekspansją mobile miał rzekomo nastąpić schyłek marketingu mailowego. Nic takiego się jednak nie wydarzyło. Ta forma komunikacji z klientem ma się coraz lepiej i marketerzy coraz śmielej po nią sięgają. Niestety, nie zawsze z dobrym skutkiem. Gdzie popełniają błąd?


Poznaj odbiorcę i zrób z tej wiedzy użytek

Maile według rozdzielnika? Ich czas dawno minął. Personalizacja i jeszcze raz personalizacja. To słowo, podobnie jak mobile, jest powtarzane do znudzenia. Ale najwyraźniej zbyt rzadko, skoro wciąż można spotkać się z podejściem, że użycie imienia odbiorcy w tytule maila załatwia sprawę personalizacji. Tak, jeśli w wiadomości zawarte są np. życzenia imieninowe albo podziękowanie. W każdym innym przypadku, a zwłaszcza gdy mowa o przesyłce ofertowej, imię odbiorcy w tytule to zaledwie pierwszy krok do indywidualizacji przekazu.

Twój klient jest mobile, bądź i Ty

Być może wielu klientów nie przeczyta Twojego maila nie dlatego, że nie chce, ale ponieważ Ty im w tym przeszkodzisz! W prosty sposób: nie dostosowując go do urządzeń mobilnych. Żaden odbiorca nie będzie na tyle zdesperowany, żeby szukać lupy, która umożliwi mu przeczytanie wiadomości od Ciebie. Zbyt mała czcionka to tylko jedna z wpadek, które można zaliczyć, gdy szablon wiadomości nie jest responsywny. Ponad 2/3 maili jest otwieranych w urządzeniach mobilnych!.

Skończ ze sztampą

Oklepany tytuł, łatwa do przewidzenia treść. "To oferta najlepsza dla Ciebie", "Atrakcyjny rabat tylko dziś". Dostajesz dziesiątki takich maili. Czy w ogóle je od siebie odróżniasz? Na widok kolejnej wiadomości tego typu trudno o reakcję inną niż: "Przecież to już było!" Nawet jeśli wydarzy się cud i ktoś taką wiadomość otworzy, nie przebrnie przez serwowane mu wyświechtane formułki - bo nudny tytuł zazwyczaj nie wróży nic poza rutyną.

Nie nudź, tylko angażuj

Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać. Gdzie zatem tkwi sekret stworzenia takiej wiadomości, która zaintryguje odbiorcę? Przede wszystkim - opowiadaj historie, zamiast słać suche komunikaty. Odwołuj się do emocji, pozwól sobie na luz. Bądź autentyczny, bo konsumenci stają się na to coraz bardziej wyczuleni. Pomyśl o interaktywnych mailach lub o włączeniu do nich elementów wideo.

Nie działaj chaotycznie, myśl strategicznie

Może zamiast jednorazowej wysyłki reklamowej lepsza będzie kilkuetapowa „story”, bazująca na produkcie? Jeśli umiejętnie „podkręcisz” napięcie, odbiorca będzie z zaciekawieniem czekał na kolejną odsłonę cyklu. Pamiętaj też, że e-mailing to element całej strategii marketingowej. Nie wysyłaj przypadkowych maili, na zasadzie „klienci już dawno nic od nas nie dostali, trzeba im coś wysłać”. Szkoda na to czasu.



W następnym numerze: Reklama internetowa - zbuduj pozytywny przekaz

Chcesz wdrożyć strategię sprzedaży multichannel w swojej firmie? Z LekSeek nic prostszego!

Nasz zespół tworzą doświadczeni specjaliści z różnych dziedzin. To właśnie dzięki temu możemy zaprojektować dla Ciebie wielokanałową kampanię i kompleksowo ją zrealizować. Bierzemy odpowiedzialność za każdy jej etap - począwszy od kreacji, przez opracowanie rozwiązań marketingowych i informatycznych aż po utrzymanie kontaktu z klientem.

  • Projektowanie
  • Programowanie
  • Wdrażanie
  • Utrzymanie
SPRAWDŹ OFERTĘ
Aplikacje idą na rekord

Chcesz być skuteczny? Wyróżnij się!

Wartościowy, angażujący, ale zarazem niezbyt długi. Spersonalizowany, zintegrowany z innymi kanałami komunikacji. Czy tak właśnie wyglądają Twoje maile do klientów?

CZYTAJ
Bez smartfona? Nie dłużej niż minutę?

Big Data, HTML5 video, omnichannel i cała reszta

To są Twoje wyzwania w e-mail marketingu na najbliższe miesiące. Sprostasz im? A może już to zrobiłeś?

CZYTAJ
Reklama mobilna - więcej, więcej i więcej

11 kroków do maila idealnego

Zawartość jest ważna, ale wygląd wiadomości też się liczy. Jeśli „zawalisz” w tym temacie, być może stracisz szansę, by zaprezentować resztę swoich atutów.

CZYTAJ