Newsletter od ekspertów
dla profesjonalistów

Uwaga, nadchodzi RODO!

Najlepsze kanały komunikacji z lekarzem – postaw na nie, a osiągniesz sukces!

Zastanawiasz się, jakie są najskuteczniejsze sposoby dotarcia do lekarzy z przekazem marketingowym? Chcesz uzyskiwać wskaźnik open rate dla swoich reklam w wysokości 98%? Zatem ten artykuł to Twoja lektura obowiązkowa.


Wskazówkom, których Ci dzisiaj udzielimy, możesz zaufać – wynikają bowiem z naszego wieloletniego doświadczenia, rozległej wiedzy branżowej i setek zrealizowanych kampanii reklamowych, skierowanych do sektora medycznego. LekSeek to niezaprzeczalny lider na rynku marketingu farmaceutycznego.

Jeśli zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby lekarzy, wybierz komunikację poprzez MMS. Wskaźnik open rate w przypadku tego kanału komunikacji wynosi od 95 do 98%. Od czego zależy sukces? Przede wszystkim od właściwie dobranej grafiki, tytułu i treści MMS-a – elementy te powinny przykuwać uwagę i zaskakiwać. MMS może mieć treść stricte reklamową, lecz także formę quizu lub konkursu. Nie zapomnij zamieścić w nim linku kierującego do strony produktowej lub Charakterystyki Produktu Leczniczego.

Duży potencjał mają także akcje realizowane przez Call Center. Krótka rozmowa telefoniczna z lekarzem, mająca na celu przekaz reklamowy bądź informacyjny, osiąga skuteczność rzędu 30%. W trakcie rozmowy, trwającej ok. 2-3 minuty, zostaje wymieniona nazwa leku (2-3 razy), jego cena, dawkowanie oraz cechy wyróżniające produkt na tle konkurencji. Skrypt rozmowy powstaje w kooperacji klienta z zespołem LekSeek.

Oprócz akcji MMS-owej i CC, warto rozważyć przesłanie przekazu marketingowego w newsletterze. Najlepszym wyborem będzie w tym przypadku Newsletter Expert (wskaźnik open rate – 15-16%). Jest on skierowany do lekarzy wybranej specjalizacji i zawiera informacje i materiały ukierunkowane na daną dziedzinę medycyny – podnosi to skuteczność przekazu. Wysyłki realizowane są dwa razy w miesiącu do specjalizacji, takich jak kardiologia, neurologia, psychiatria, okulistyka, chirurgia i ortopedia, pediatria, dermatologia, ginekologia i medycyna rodzinna. Przekaz może być w formie banera reklamowego albo artykułu sponsorowanego.

Ostatnią rekomendowaną przez nas formą komunikacji z lekarzem jest mailing. Tak jak w przypadku MMS-a, o skuteczności mailingu decydują odpowiednio dobrane elementy składowe, tj. grafika, tytuł i treść. Mailing może mieć treść stricte reklamową lub formę quizu albo konkursu. Open rate dla mailingu wynosi ok. 11-13%.

Jak widzisz, kanały dotarcia do lekarzy są różne. Aby odnieść sukces, zdecyduj się na kampanię reklamową wielokanałową (Multichannel). Najlepsze rezultaty daje bowiem przeplatanie i uzupełnianie się kanałów. Efektywność zapewni Ci zachowanie efektu synergii, odpowiedni pomysł na kampanię, w tym ciekawy content i grafika, a także właściwie wyselekcjonowana grupa docelowa. Musisz pamiętać, że kanały komunikacji należy dobierać pod kątem specjalizacji lekarzy – są bowiem grupy, które chętniej rozmawiają z pracownikiem Call Center, zaś w innych obserwujemy wyższy wskaźnik open rate przy newsletterach czy MMS-ach.

Chcesz wdrożyć strategię sprzedaży multichannel w swojej firmie? Z LekSeek nic prostszego!

Nasz zespół tworzą doświadczeni specjaliści z różnych dziedzin. To właśnie dzięki temu możemy zaprojektować dla Ciebie wielokanałową kampanię i kompleksowo ją zrealizować. Bierzemy odpowiedzialność za każdy jej etap - począwszy od kreacji, przez opracowanie rozwiązań marketingowych i informatycznych aż po utrzymanie kontaktu z klientem.

  • Projektowanie
  • Programowanie
  • Wdrażanie
  • Utrzymanie
SPRAWDŹ OFERTĘ
Twórz angażujący content marketing

Twórz angażujący content

Czy wiesz już wszystko na temat content marketingu? Czy treści opisujące Twoje produkty są angażujące, a przy tym budują wizerunek, sprzedaż i lojalność? Przeczytaj artykuł i zweryfikuj swoją wiedzę.

CZYTAJ
Pułapki, o których musi wiedzieć marketer

Pułapki, o których musi wiedzieć marketer

W wirtualnej rzeczywistości na marketera czeka kilka pułapek. Nie daj się zwieść – sprawdź, co to za pułapki oraz jak ich uniknąć.

CZYTAJ
Wnikliwie analizuj odbiorców swoich produktów

Wnikliwie analizuj odbiorców swoich produktów

Oferujesz produkty dedykowane nowoczesnym Matkom Polkom? Jeśli tak, to koniecznie musisz zapoznać się z wnikliwą analizą tej grupy docelowej. Szczegóły w artykule.

CZYTAJ